top of page

A Viladrau les fonts van i venen

  • Foto del escritor: Fonts del Montseny
    Fonts del Montseny
  • 17 feb 2019
  • 1 Min. de lectura

Viladrau és el terme municipal de la Reserva de la Biosfera del Montseny amb més fonts segons el nostre coneixement, això també fa que sigui el terme que més feina té en la seva conservació de dites fonts.


Font del Sot de Can Rosell (abans de la riuada de l'octubre del 2018)

Hi ha vegades que la naturalesa interactua amb elles devastant-les d'una forma que la ment humana li costa de creure, perquè en un tres i no res la font ha desaparegut. Aquest és el cas de la Font del Sot de Can Rosell. Les darreres pluges de l'octubre de 2018 van fer molt mal a la població de Viladrau. No cal imaginar, observant les fotos l'aigua que devia baixar pel sot per destrossar la font d'aquesta manera!


Font del Sot de Can Rosell (després de la riuada de l'octubre del 2018)

Font del Sot de Can Rosell (després de la riuada de l'octubre del 2018)

Però no només la naturalesa fa destrosses, l'humà és un dels principals factors que intervenen, aquest és el darrer cas que hem pogut observar al terme de Viladrau. Estem parlant de la mítica i coneguda Font de les Ametistes. Aquest mateix dissabte ens hem pogut acostar al corriol, ara convertit en pista on estava situada la font i on no en resta res. Tot és degut a una nova extracció de llenya a la zona i on, com veiem no han tingut gents de tacte amb la font.


Font de les Ametistes (fotografia del 2017)

Punt on havia estat la Font de les Ametistes (fotografia febrer 2019)

Punt on havia estat la Font de les Ametistes (fotografia febrer 2019)

Estat actual de la pista-corriol on hi havia la font. (fotografia febrer 2019)


Entenem que en el primer cas, la naturalesa ha sigut la culpable i l'ajuntament algun dia o altre pot destinar alguna partida dels pressupostos per arranjar-la. Però en el darrer cas, no pot quedar sense responsables, és més, des d'aquí volem demanar que s'arrangi la font tal com l'havien trobat. Si no tenim una mica de tacte i voluntat, el patrimoni estimat del Montseny estarà condemnat a desaparèixer al llarg del temps..

Comentarios


  • White Facebook Icon
  • Google Places icono social
Qui som?

Fonts del Montseny forma part d'un treball de recerca i documentació sobre les prop de 700 Fonts del Parc Natural del Montseny (els seus 18 municipis) portat a terme per Oscar Farrerons (estudiós del Montseny) i Adrià Corella Moragas (Fotògraf)
 

 

Actualitzacions:
bottom of page